SMA Solar Technology AG

Grup Uyum Politikası

SMA'da Uyum (Compliance)

Uyum, yalnızca yasal taleplere uymaktan ibaret değildir. Dürüst, sorumluluk sahibi ve yasal düzene uygun kültürümüzün korunması, SMA'nın başarısının sürdürülebilirliği açısından belirleyici bir rol oynar.

Strateji

SMA’da uyum, çalışanlarımızı sadece hukuki açıdan değil, aynı zamanda kültürümüz bağlamında da doğru davranışlara yönlendirmeyi amaçlamaktadır. Hedefimiz, çalışanlarımızın bilgi ve yetkinliklerini kendi çalışma rutinlerinde geçerli kurallar ve süreçler doğrultusunda uygulamaları ve her zaman kurallara uygun davranmalarıdır.

Bu amaçla, SMA Compliance Ekibi, sürekli olarak yeni gereksinimlere adapte edilen SMA Uyum Yönetim Sistemi (Compliance Management System) ’ni geliştirmiştir. Bu sistem şunları içermektedir:

  • Tüm çalışanlar için holding genelinde bağlayıcı olan davranış kuralları,

  • Yolsuzlukla mücadele ve kartel hukuku gibi çeşitli konuları kapsayan dahili yönetmelikler ve süreçler (bkz. Yolsuzluğu Önlemeye Dair Açıklama),

  • Bilgi aktarımı ve çalışanların farkındalığını artırmak için düzenli olarak gerçekleştirilen yüz yüze ve çevrimiçi eğitimler,

  • Uyum Yardım Hattı ve SMA Speak-Up Line gibi kolay erişilebilir iletişim araçları.

Çalışanlar için davranış kuralları

SMA Davranış Kuralları, SMA’ nın Uyum Yönetim Sistemi'nin temelini oluşturur. Bu kurallar, değerlerimizi somutlaştırarak yönetim kuruluna, idari personele ve SMA’ daki herkese açık ve net davranış talepleri sunar.

Davranış kurallarımızla yalnızca şirketin iradesini değil, aynı zamanda tüm yasal ve hukuki gereklilikleri eksiksiz olarak yerine getirme ve bu gerekliliklere uyma taahhüdümüzü de vurguluyoruz. Ayrıca, her zaman etik, dürüst ve sürdürülebilir bir şekilde davranarak şirket sorumluluğumuzu gözetiyor ve başkalarına saygılı davranarak kurumsal sorumluluğumuzu yerine getiriyoruz.

İndir

Çalışanlar için davranış kuralları

Çalışanlar için davranış kuralları

Şimdi indir
Employee Code of Conduct (English)

Employee Code of Conduct (English)

Şimdi indir

İş ortakları için davranış kuralları

Etik davranışlar SMA ile sınırlı değildir. SMA davranış kurallarında çalışanlar için belirlenmiş olan yüksek standartlar, iş ortakları ve tedarikçiler ve diğer iş ortakları için davranış kuralları ile genişletilmektedir. İş ortakları için davranış kuralları SMA'nın ortaklarından beklentilerini açıklar ve onları sorumluluk sahibi, dürüst ve yasalara uygun davranışlarla yükümlü kılar.

İndir

Davranış kurallarını indirmek için

Davranış kurallarını indirmek için

Şimdi indir
Business Partner Code of Conduct (English)

Business Partner Code of Conduct (English)

Şimdi indir

İrtibat ve iletişim

Etkili bir uyumun anahtarı iletişimdir. Compliance Ekibi, düzenli eğitimlerin yanı sıra hem çalışanlara hem de dış paydaşlara SMA Davranış Kuralları hakkında soru sorma veya kuralların, dahili yönetmeliklerin ya da yasaların olası ihlalleriyle ilgili şüphelerini dile getirme olanağı sağlar.

Herhangi bir sorunuz veya bildirimde bulunma ihtiyacınız varsa, lütfen bu sayfanın sağında yer alan irtibat bilgilerini kullanarak SMA Compliance Ekibi ile iletişime geçin.

İletişim bilgileri

Compliance-Helpline

+49 561 9522 424242

Compliance@SMA.de

Speak-Up Line

Eğer Compliance Ekibi ile doğrudan görüşmek istemiyorsanız, hatalı davranışları veya belirli riskleri
SMA Speak-Up Line üzerinden bildirebilirsiniz. SMA Speak-Up Line, uygulama, web veya telefon
aracılığıyla erişilebilen bir iletişim aracıdır. Bu hizmet, harici bir sağlayıcı tarafından işletilmekte olup,
hem çalışanlar hem de dış paydaşlar için güvenli ve anonim bir iletişim yolu sunmaktadır.

SMA Speak-Up Line üzerinden yapılan tüm bildirimler yalnızca Compliance Ekibi'ne iletilir ve burada gizli bir şekilde ele alınarak titizlikle incelenir. Daha fazla bilgi için lütfen Hatalı Davranışların Bildirimi için SMA Yönetmeliği’ ni okuyunuz.

İndir

Diretriz para a denúncia de condutas inadequadas

Hatalı davranışların bildirimi için SMA Yönetmeliği

Şimdi indir

Veri koruma notlarını onayladıktan sonra Speak Up-Line'a ulaşabilirsiniz.